Dag 7. Six Flags Magic Mountains

30 juli 2018 - Six Flags Magic Mountain, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar de keuze van Mark gegaan. Vooraf mochten ze iets kiezen wat ze graag in Amerika wilde doen. Voor Mark was dat heel makkelijk. Hij wilde graag naar een pretpark. Wij dachten aan Universal of Disney, maar Mark niet. Hij was er vanaf het begin heel duidelijk over. Hij wilde naar Six Flags magic Moutains. Op de vraag waarom antwoorde hij: Dat is het pretpark met de meeste achtbanen ter wereld.

Het park ligt op 40 minuten afstand ten noorden van LA en is open tussen 10:30 en 21:00. We konden dus rustig opstaan.

DSCN2472Buiten het park zie al direct waar het in dit park om gaat Achtbanen. Waar je ook kijkt, ze zijn zeer goed zichtbaar.

Dit amerikaans pretpark is duidelijk anders dan onze Europese. Die zijn over het algemeen gericht op kleine kinderen en wat voor de grote. Terwijl deze heel duidelijk gericht is op de oudere jeugd en de volwassenen. Er zijn wel atracties voor kleinere kinderen, maar die zijn op één hand te tellen. Kortom een park waar Mark zich kan uitleven.

DSCN2501Ook opvallend zijn de kosten. Zowel de entre kosten als de kosten voor eten en drinken zijn veel hoger dan die voor een park in Nederland. Een factor twee zit daar zeker in. Als voorbeeld we hebben diverse keren flesjes water gehaald en per twee koste die 7 dollar. Omgerekend ruim 6 euro.

DSCN2490

We begonnen met de New Revolution. Ik voelde me niet helemaal happy voordat ik mee ging en daarna ook niet. Ik heb de volgende dus even uitgezeten. Tessa , ach ja dat blijft Tessa, zal ik wel of ga ik er toch maar niet in. Uiteindelijk ben ik vooral met Tessa in de waterbanen geweest en Mark met Manuela in de achtbanen. Hij ging eerst alleen voor de Tatsu, daarna snel door naar de Viper met Manuela. Met zijn allen gingen we in de Roaring rapid, een wild water baan  met raft bootjes en dan verplicht eten en ja dat koste veel te veel tijd.

DSCN2493

​Dan met zijn allen in de Ninja en daar vandaan ging Mark alleen op pad een rijtje achtbanen afwerken.

Ik ging met Tessa in de Jet stream.​

We zijn tot sluitingstijd in het park gebleven. Terwijl Mark in het laatste uur nog even drie banen afwerkte.

DSCN2484DSCN2491

DSCN2498

Aan het einde van de dag werd het snel donker, wat leuke plaatjes opleverd.

Bekaf terug naar het appartement en snel ons bed in.

1. Jan Meijer:
    31 juli 2018
    Hallo allemaal,
    Jullie krijgen al een lekker kleurtje, op de foto’s te zien. Wij genieten van het reisverslag en de leuke foto’s. Geniet nog heerlijk van het vervolg.
    Groetjes van ons beide.
    Kus, Pa en Ma
  2. Angelique:
    2 augustus 2018
    Haha die Mark! Ik had niets anders verwacht. Hij boft maar met zo'n moeder die overal in mee wil gaan. In Duitsland heb ik me mee laten slepen toen door hem, koste me drie onderbroeken toen.