Dag 6. Exploring Los Angeles

29 juli 2018 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We worden voor de verandering eens wakker in een zonnige omgeving en het beloofd een warme dag te worden. Vandaag gaan we de stad verkennen. Met elkaar hebben we een aantal plekjes uitgezocht die we willen zien.

P1000839We beginnen onze tocht bij het Hollywood reservoir vanwaar we mooi zicht hebben op het Hollywood sign. Na een stukje lopen en een paar foto's te hebben gemaakt rijden we verder. Onze volgende stop is Hollywood boulevard waar de walk of fame zich bevindt.

P1000851

We parkeren de auto die max twee uur mag staan en gaan lopen. We komen allemaal sterren op de grond tegen met namen van hele bekende en voor ons soms ook minder bekende mensen.

Na zo'n 1.5 uur lopen hebben we echter nog steeds geen handen en voeten op de grond gezien en de tijd begint te dringen want we moeten ook nog teruglopen naar de auto. We besluiten om dinsdag ochtend nog even terug te gaan om beter te kunnen kijken en rennen min of meer richting auto..

P1000846P1010008

We vervolgen onze weg dan naar downtown LA. Hier staan de meest fantastische wolkenkrabbers. Het is een aaneenschakeling van metaal en ramen die glinsteren in de zon.

P1010018Best indrukwekkend om tussen door te rijden. Paul en Mark leggen het allemaal vast op foto en film vanuit de rijdende auto. We beginnen al aardig op de Amerikanen te lijken... :-)

Van daar uit gaan we door naar weer een ander stukje LA, Beverly hills. We parkeren de auto in de buurt van Rodeo drive en gaan aan de wandel. We lopen langs verschillende luxe en dure winkels. Je waant je in een hele andere wereld.

P1010031

Dure auto's passeren ons op straat en we kijken onze ogen uit. Na ongeveer een uurtje hebben we het ook hier wel gezien en gaan weer verder.

Next stop....Venice beach. Het hippie strand met vele kleine winkeltjes en waar je high kunt worden zonder een joint aan te raken. Het is er heel erg druk maar er hangt wel een gezellige sfeer.

P1010034We lopen de boulevard over en een stukje over het strand. Op één bepaald punt konden we kijken bij skate-boarders die allerlei stunts uithaalde op een skate park.

P1010037P1010057

Als laatste rijden we terug naar Burbank waar ons appartement zich bevind. We komen langs een mexicaans restaurantje dat er heel gezellig uitziet. Hier gaan we lekker even een hapje eten. En dat was dus een hele goede keus. Een heerlijke maaltijd in een vriendelijke setting met al even vriendelijk personeel.

Terug gekomen in het appartement hebben we nog even een wasje gedaan, we hebben een wasmachine en droger hier. (Wat een luxe....) ;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Angelique:
    30 juli 2018
    Haha hoe verslavend is dit! Zodra we goede verbinding hebben roepen we jullie verhalen op. Moréno en ik vechten nog net niet om wie er als eerste mag lezen :-). Ga zo door wij genieten hier mee! Dikke kus x