Dag 2. San Francisco

25 juli 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag waren we allemaal vroeg wakker, niet zo onlogisch als je bedenkt dat we gisteren in San Francisco zijn aangekomen. Eerst maar opzoek naar een restaurantje om te ontbijten. Aangezien we naar Fishermans Wharf wilde, zijn we die kant op gelopen en al snel vonden we een klein door aziaten gerund ontbijt restaurant. Daar hebben we wat bagels met eieren en pancaces gegeten. Na het ontbijt zijn we naar Fishermans Wharf gelopen.

P1000403P1000411

Fisherman's Wharf is de oude vissershaven van San Francisco en ligt aan de San Francisco Bay. De vissersboten zijn er niet zoveel meer. Nu vertrekken daar de boten richting Alcatraz en andere bestemmingen.

P1000431Tevens is dit de startplaats van de Big Bus een concurent van de Hop on Hop Off. Fishermans Wharf bestaat uit verschillende pieren. Een daarvan pier 39 is bekend als rustpunt voor zeeleeuwen. P1000460

Omdat het nu broedseizoen is zijn er nu alleen de oude en jonge mannetjes. Over drie weken als we weer terugkomen schijnt het veel drukker met zeeleluwen te zijn. Ook heb je goed uitzicht over de San Francisco Bay, met Alcatraz en de Golden Gate Bridge.

Aan het eind van de ochtend zijn we in de big bus gestapt. Dat zijn bussen P1000511die van boven open zijn. Oortjes in en rondrijden voor 2,5 uur, met als hoogte punt een koude winderige rit over de Golden Gate bridge. Daar zijn we uitgestapt en hebben we vanaf de andere kant van de brug, foto's gemaakt van de brug en van San Francisco.

Weer op een andere bus gestapt en weer uitgestapt op Union Square.

P1000559Van daaruit zijn we naar China town gelopen. Nog even een pizza punt gehaald en even bij de Stinking Rose gekeken en toen weer terug naar Fishermans Wharf. Omdat we het allemaal zat waren, zijn we gaan eten en weer teruggelopen naar het hotel.

1. Ria Hermus:
    26 juli 2018
    Wat leuk allemaal, ik leest met plezier,groetjes van ons👄
  2. Wil Meijer:
    26 juli 2018
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat in San Fransisco. Leuke foto’s , geniet ervan dikke 💋 alle 4.