Dag 3. Via pacific coastline naar Monterey.

26 juli 2018 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vandaag wederom vroeg wakker. Op zich niet zo erg want we konden om 9.00 uur onze auto ophalen zodat onze roadtrip van start kon gaan. Paul is samen met Mark lopend naar Bush street gegaan om bij Alamo een hele mooie en luxe Nissan Murano op te halen. Toen de mannen weer terug waren hebben we eerst bij ons breakfast adres om de hoek gegeten en zijn daarna vertrokken richting Monterey. Na eerst nog een stukje door de stad te zijn gegaan, reden we al vlot de snelweg op. We wilden naar het begin van de pacific coast route, highway 1. Na ongeveer drie kwartier over de snelweg bereikte we deze. Wat een mooie route langs de kust van de grote oceaan. Onderweg een paar keer gestopt om foto's te maken en surfers te bewonderen die de golven trotseerde.  Om 14.15 reden we Monterey binnen. Inmiddels hongerig geworden zijn we eerst naar de fishermans wharf van Monterey gegaan om wat te eten en daarna door naar het hotel om de spullen uit de auto te laden. We wilden ook nog wat boodschapjes halen en zijn daarvoor naar een supermarkt gereden net buiten de stad. Na even op internet te hebben gekeken wat leuke plekken zijn om te bekijken zijn we naar Cannery Row gegaan. Dit is van oorsprong de sardienes visserij district maar nu een toeristische trekpleister met winkeltjes en restaurantjes. Dit alles is gelegen aan de baai van Monterey. Dus weer mooi uitzicht en vooral leuk om  zee otters te proberen te spotten. Na gisteren een hele mooie zonnige dag in San Francisco te hebben gehad was het vandaag juist een een beetje bewolkte dag. Maar dat was wel even fijn voor de verbrande gezichten van Paul, Mark en Tessa. Nu gaan we maar weer in ruststand en lekker slapen. Morgen weer een nieuw avontuur...