Dag 4. Van Monterey naar Pismo Beach

27 juli 2018 - Pismo Beach, California, Verenigde Staten

Het is Februari 2017 en het stormt aan de atlantische kust van Californie. De brug bij Big Sur stort in en de weg bij Ragged Point wordt weggevaagd. Highway 1 wordt afgesloten. Een van de mooiste wegen van Amerika is dicht.

Het is 20 juli 2018 en de laatste herstel werkzaamheden bij Ragged Point zijn klaar. Highway 1 is weer open. Precies op tijd voor de de Nijsjes.

Na een goede nachtrust, hebben we vanmorgen in het Hotel ontbeten. Wat te eten gehaald bij de lobby en op ons eigen balkon opgegeten. Een mooie vogel kwam telkens brood bij ons halen. Dat maakte onze overnachting compleet. Voor vandaag stond de 17 mile drive en de tocht naar Pismo Beach op het programma. De 17 mile drive in Monterey wordt gezien als een hele mooie autorijtocht. Voor $10,25 mochten we de route rijden. Het was alleen hartstikke mistig, waardoor we de eerste paar uitzichtpunten direct konden overslaan, want er was toch niets te zien. Het lagere gedeelte bij de kust was erg mooi en we kwamen zeeleeuwen, zeehonden en zee otters tegen.

Vanuit de 17 mile drive zijn we via Carmel Highway 1 opgereden voor onze tocht naar Pismo beach. Ook vandaag weer erg genoten van de mooie kustlijn van Californië. Van de ruige rotsen bij Big Sur tot de charmante bossen en stranden bij Santa Lucia en Pismo beach. Onderweg een paar mooie stops gemaakt. Bij 1 van de stops zagen we een grote kolonie zee-olifanten met een enkele verdwaalde zeehond ertussen. Wat een enorme dieren zijn dat zeg. En wat maken ze een herrie...

Soms waren het surrealistische uitzichten door flarden mist die over de oceaan trokken en het water voor een deel aan het zicht deden onttrekken. Op 1 moment dachten we ook walvissen te zien maar dit bleken rotsen te zijn, anders lagen ze wel heel stil in het water op dezelfde plek. :-) Er waren door andere mensen overigens wel walvissen gespot, maar in deze tijd van het jaar is dat een zeldzaamheid.

Aan het eind van de middag bereikte we Pismo en ons hotel direct aan het strand. Wat een uitzicht hebben we hier. Nadat we ons hadden geïnstalleerd, zijn we pizza gaan halen om deze bij onze kamer bij zonsondergang lekker op te eten. Na het eten zijn we het strand op gegaan om even lekker met de voetjes in de grote oceaan te gaan staan.

We zijn weer benieuwd naar morgen, wordt vervolgd.......