Dag 9. Joshua Tree National park en de route van Palm Springs naar Kingman

1 augustus 2018 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Ik was natuurlijk weer eerder wakker dan de rest. Ik heb het er nog maar even van genomen door een duik in het zwembad te nemen. Dat ik terug kwam was Manuela ook al op en hebben we de kids wakker gemaakt. Even een yoghurtje als ontbijt gegeten, met een donut als toetje. We hadden nog donuts van gister over. Daarna was het weer tijd om de weg op te gaan.

We hebben vandaag een lange route voor de boeg. Eerst willen we Joshua Tree park bezoeken en daarna moeten we op weg naar Kingman.

P1010129

Joshua Tree National park is een woestijn achtig park vol met Joshua trees, boomachtige cactussen.

P1010142Het gebied is opgebouwd uit rostformaties, zand, stuiken en de joshua trees. We wilden het park eigenlijk vanuit het zuiden naar het noorden doorkruisen, alleen had ik even niet goed opgelet bij het instellen van de Tom Tom. In plaats van de zuidelijke toegang werden we naar de westelijke toegang geleid. Daar maar even een Anual national pas gehaald, zodat we in bijna alle parken worden toegelaten. Dan maar via een de westelijke ingang het park naar de noord ingang doorkruisd.

Afwisselend rijden en stoppen om foto's te maken.  Tessa vond het te warm, zij bleef liever in de auto. Het was namelijk weer tegen de 40 graden. Mark zag nog een slang en Tessa was doodsbang dat Mark en ik uitstapte voor een foto. Natuurlijk hielden we een gepaste afstand.

P1010166

P1010190

Na het park zijn we eerst via route 62 en route 95 richting needles gegaan. Wat is dat een doods stuk. Een grote woestenij met wat struiken. Her en der wat heuvels maar verder ook niets en dat voor een 2 a 300 km. Enige plus puntjes waren de kleine zand windhozen die we hebben gezien.

P1010208P1010201

Vlak bij het plaatsje Needles konden we de interstate 40 op richting Kingman. nderweg was de hoogst gemeten temperatuur 116 graden Fahrenheit. We waren dan ook blij dat de temperatuur richting Kingman iets afnam. Kingman is onze begin plaats van route 66. Route 66 begint al veel eerder, maar het bekendste stuk ligt tussen Kingman en de Grand Canyon. Dat dus merk je duidelijk in Kingman, overal zie je de verwijzingen naar route 66. In het Hotel aangekomen bleek dat we mazzel hadden. Elke woensdag bied de hotel manager de gasten een barbeque bij het zwembad aan. Snel even omgekleed en op naar het zwembad. Wat een genot het water was zowaar gekoeld, dus even genieten van de koelte. Even voor 18:00 uur werd de barbeque aangestoken.  Er waren broodjes hamburger, hotdogs, coleslaw, macaroni salade, chips en brownie toe.

Na het eten nog even gezwommen en vooral van de zonsondergang genoten. Na de warme dag een beetje saaie dag in de auto was het hotel toch echt wel een toetje.

1. Wil Meijer:
    2 augustus 2018
    Wij genieten van jullie verslagen, ondanks dat dag negen tegen viel is het leuk om te lezen dat het hotel een toetje was.....dus was dat even genieten. Nu lieverds geniet ervan dikke kus van ons Pa & Ma.
  2. Richard & Els:
    2 augustus 2018
    De eerste 9 dagen zien er geweldig uit. Jullie zullen er vast erg van genieten. We volgen jullie op de voet (via het web) ..... 👊🏼😉