Dag 10. Route 66 en de Grand Canyon

2 augustus 2018 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

We krijgen Tessa steeds lastiger der bed uit. Het is ook niet niks om iedere dag te reizen.

Om 8 uur opgestaan voor een heerlijk continental ontbijt. Ons Best Western Hotel in Kingman verdient een pluim. Wat een vriendelijk personeel, ze waren oprecht geïntresseerd in waar we vandaan kwamen en hoe het met ons ging.

Na het lekkere ontbijt zijn we weer in de nu al hete auto gestapt om route 66 te vervolgen, want blijkbaar hadden we daar ook al aan overnacht. We starten met een zonnetje, maar al snel rijden we de bewolking in. Dat scheelde weer voor de temperatuur. We rijden eigenlijk maar een klein stukje van Route 66.

P1010281

We rijden van Kingman naar Seligman, waar route 66 voor ons eindigd. De route werd al snel begeleid door mooie vergezichten. Van die tafel plateau's uit cawboy films afgewisseld met andere landschappen. Halverwege ligt Peach Springs, waarvan wij dachten dat het als voorbeeld had gediend voor Radiator Springs in de film Cars. Dat was dus een misvatting. Het was een plaatjse van niets, wat normale huizen en wat industrie. Dus maar snel door gereden richting Seligman. En dat plaatsje voldeed wel aan onze verwachting. Oude auto's en route 66 diners. Helemaal leuk.

P1010293

Vanaf Seligman zijn we via de interstate 40 naar de afslag van de Grand Canyon gereden. We hadden verwacht dat het vrij kaal zou zijn bij de Grand Canyon, niets is minder waar. De toegang tot het Grand Canyon National Park ligt hoog, tegen de boom grens aan. Het ene stuk reed je tussen de bomen en het andere stuk was weer wat kaler.

Ons hotel Yavapai Lodge ligt in het Grand Canyon National Park, midden in de bossen op een paar minuten afstand van de Canyon. Eerst onze spullen op de kamer gezet en daarna weer in de auto gestapt om verschillende uitzichtpunten van de canyon te bezoeken. En wat zaten er mooie uitzichtpunten tussen.

P1010345P1010396

Helaas waren er teveel wolken om de zonsondergang te kunnen zien, bovendien werden we getrakteerd op een paar stevige onweersbuien om ons heen. We gaan maar duimen dat we morgenochtend  vroeg wel een heldere hemel hebben, om de zonsopkomst goed te kunnen zien. Zoniet, duiken we snel ons bed weer in. :-)

1. Wil Meijer:
    3 augustus 2018
    Ziet er indrukwekkend uit. Prachtige foto’s .💋💋💋💋
  2. Richard:
    3 augustus 2018
    Ziet er goed uit en maar lekker genieten van dat mooie landschap groetjes