Dag 17. Van Springdale naar het ziekenhuis in St George

9 augustus 2018 - St. George, Verenigde Staten

Vandaag begon zoals normaal, om een uur of 8 opstaan en daarna onbijten. We hadden vouchers voor een ontbijt bij Porters, het voor het hotel gelegen restaurant. Na een heerlijk ontbijt vertrokken wij via de achterdeur en dat hadden we beter niet kunnen doen. Manuela maakte een misstap over een drempel van 8 cm en ging onderuit. Haar enkel zag er niet goed uit, was gelijk al gezwollen. Gelukkig was er hulp nabij en werd er door een vrouw gelijk van alles geregeld. Ze was zelf op vakantie in met drie andere personen, die direct diverse opdrachten kregen. 911 werd gebeld en er werd gemeld dat er ambulance nodig was. Na het komen van de ambulance werd er even wat overgedragen en kon ik ze nog net bedanken voor de hulp voordat ze vertrokken. Ook de eigenaresse van het Bumbleberry Inn hotel was ondertussen gearriveerd en bood alle hulp aan die nodig was.

Het ambulance personeel waren erg lief voor Manuela, gaven haar een verdoving en pakte haar voet in en namen haar mee naar het ziekenhuis van St George, een uur rijden verwijderd van Springdale. Ik ben uitgecheckt en daarna met de kids ook naar het ziekenhuis gereden.  Bij het ziekenhuis aangekomen zijn we naar de ER gegaan en daar bleek dat Manuela haar enkel op 3 plaatsen had gebroken. Ze werd vlak daarna gelijk naar de OK gebracht voor een operatie. Nadat ik de verzekering had ingelicht kreeg ik te horen dat wij voor 25 $ in het Jubilee konden overnachten. Het Jubilee is een overnachtingsplek voor gezinsleden van patienten en lag op het terein van het ziekenhuis. We kregen daar een kamer met twee twee persoonsbedden waardoor wij gered waren. Nadat we onze spullen hadden gedropt in de kamer, zijn we wat gaan eten bij de bistro van het ziekenhuis en zijn we daarna naar de kamer van Manuela gegaan. Daar moesten we nog een uurtje wachten totdat de orthopeed ons kwam vertellen dat de operatie goed was verlopen, maar dat het wel een gecompliceerde breuk was. Nog een uur later werd Manuela nog half verdoofd ook binnen gebracht. Na even met haar gesproken te hebben kon zij proberen te slapen en zijn wij naar onze kamer in het Jubilee gegaan. Wat erg opviel was de vriendelijkheid van het personeel en de manier waarop wij aan alle kanten hulp kregen aangeboden.

1. Jan Meijer:
    Dat was netjes geregeld.
  2. Nienke Meijer:
    12 augustus 2018
    Fijn dat veel mensen hulp Boerenbond het erg rot voor jullie precies op het einde😬 na de vakantie zien we elkaar vast wel alvast beterschap lieve tante❤️😘
  3. Nienke Meijer:
    Boerenbond= bieden😂