Dag 13. Van Monument Valley naar Moab, slapen onder de sterren.

5 augustus 2018 - Moab, Utah, Verenigde Staten

We begonnen al erg vroeg. We hadden onze zinnen gezet op een zonsopgang. Ik heb met mijn camera een timelaps gemaakt en Mark heeft foto's gemaakt.

P1010814

Daarna zijn we nog even bed in gedoken, maar dat was maar voor kort. Na een uitgebreid ontbijt in ons hotel, zijn we de auto gaan inladen en nog even naar Monument Valley gereden. De ingang van Monument Valley zat ongeveer 2 mijl van ons hotel. Bij het uitstappen kwam Mark er achter dat hij zijn petje was vergeten die hij in LA had gekocht. Snel maar even wat foto's gemaakt en nog even van de wonderschone omgeving genoten.

P1010886P1010893

P1020006

Daarna terug naar het hotel. Manuela ging het navragen bij de balie en Mark ging naar de kamer om te kijken of hij er nog in kon. Een schoonmaakster maakte de kamer voor hem open en ja hoor. Zijn petje lag op het bed ingerold in de lakens. Het was ondertussen na 11 uur en het werd hoog tijd dat we gingen rijden.

De weg werd als groen op de kaart aangegeven en dat was wel te zien ook. Ook nu weer veranderde het landschap continu. Van platte bergtoppen naar bos, naar normalere bergen, naar weer kaal. Allemaal erg mooi om te zien. Manuela bleef foto's en korte filmpjes maken.

Tegen 15:00 uur reden we door Moab, Moab is vooral een plaatsje voor buiten sporten. Van bergbeklimmen, abseilen tot raften en hiken, alles is er mogelijk.

P1020079Vannacht slapen we onder de sterren hemel in een tent. Wel één met gewone bedden, maar zonder electriciteit en Wifi. Met dat laatste hadden de dame en heer al een beetje rekening gehouden, maar toch. Gelukkig had ik wel bereik en kon ik mijn verbinding delen.

Na onze spullen bij de tent te hebben achtergelaten zijn we naar Arches Natonal Park gereden. Op zoek naar de natuurlijk gevormde bogen.

P1020134Een aantal hebben we op de foto kunnen zetten, onder andere de delicate arch. Dat is het nationale symbool van de staat Utah.  Omdat die vrij ver stond viel die ons een beetje tegen. Eigenlijk is het de bedoeling om er heen te lopen, maar met de huidige hitte van 40+ is dat een beetje veel. Wel zijn we naar een andere Arch gelopen. Dat was een dubbele en hij was erg mooi.

P1020161P1020101

Na Arches lekker gaan eten in Moab bij Zax. Pizza met soep en salade en een gezellige ober die af en toe een praatje kwam maken. Daarna lekker naar onze tent, alleen was in het donker de afslag naar het tenten kamp Under Canvas slecht te vinden. Na een keer verkeerd te zijn gereden, zijn we er toch gekomen. En toen ons hoofddoel van onze slaaptocht in de tent. De nachtelijke hemel. Het was erg helder en de Melkweg was zeer goed te zien. Mark ging helemaal los met foto's maken met Tessa op sleeptouw. Ik heb zelf ook mijn best gedaan. Manuela genoot alleen maar van de nachtelijke hemel en de vallende sterren die zeer regelmatig te zien waren. Lekker achter over en naar boven kijken.

P1020217

Eigenlijk veel te laat zijn we om 0:30 gaan slapen in onze tent.

1. Wil Meijer:
    6 augustus 2018
    Kijk uit naar de foto’s van jullie nachtelijke avontuur en van de tent. Fijn om even je stem te horen en dat jullie genieten. Dikke kus 💋💋💋💋gr Pa & Ma......Nienke en Anouk.😎😘