Dag 12. Van Page naar Monument Valley

4 augustus 2018 - Monument Valley, Utah, Verenigde Staten

Eigenlijk was onze bedoeling om de ochtend deels door te brengen in Antelope Canyon. We kwamen er echter achter dat alle tours volgeboekt waren, waardoor ons tripje niet doorging. Dus nog een keer overdag naar de Horseshoe bend. De Horseshoe bend is een bocht in de Colorado rivier in de vorm van een hoefijzer. We waren daar even over 9. Auto op het parkeerterrein neergezet en dan heuvel op en daarna af om bij het uitzicht punt te komen. Bij het parkeerterrein werd al gewaarschuwd. Neem water mee en dat was hard nodig. Het was zo'n 20 minuten lopen, maar dan wel heuvel op en heuvel af. In de brandende zon was dat een hele hete klus, waarvan we op de terug weg allemaal last van hadden. Het was echter wel de moeite waard.

P1010675

De volgende stop was bij de Walmart, nog wat boodschappen gehaald en even lekker afgekoeld. Daarna op weg naar Lake Powell en de dam. Even gekeken en toen het begon te regenen en te onweren besloten we toch maar door te rijden naar Monument Valley. Onderweg veranderde het landschap bijna na elke bocht. Na 2 uur rijden kwamen de bergen van Monument Valley in zicht. Je waande je zo in een cowboy film. Snel ons hotel opgezocht. We hebben een kamer met balkon met  direct uitzicht op de bergtoppen van Monument Valley. Even goed gekeken en zo als het er nu uit ziet, hebben we een zonsopgang die we mee kunnen maken vanaf ons balkon.

P1010685 P1010723

Eerst maar even omgekleed en daarna opzoek naar een gids voor onze paardrij tocht. Bij het Monument Valley centrum bij een indiaan wat informatie gevraagd. Hij ging het gelijk voor ons regelen.  Om 6 uur konden we te paard. Mark zag er tegen op, maar hij ging wel mee. Manuela en Tessa konden niet wachten. Onze gids kwam ons uit zijn normale werk halen voor onze tocht. De paarden werden gezadeld en we konden op weg. We hebben een rit van een uur gemaakt dwars door een klein stukje van Monument Valley. Zelfs dat kleine stukje was al indrukwekkend. Wat is Monument Valley mooi!

DSCN2539DSCN2550

DSCN2553

We kijken nu al uit naar de zonsopgang.

Nog even een grappig detail; we slapen in Utah maar hebben in Arizona paard gereden.....

1. Wil Meijer:
    5 augustus 2018
    Leuke foto’s van Mark & Tessa te paard, dat was zeker genieten met z’n viertjes van een mooie rit.gr Pa & Ma.🐎🐎🐎🐎💋💋💋💋