Dag 11. Grand Canyon en de reis naar Page

3 augustus 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Het was erg heet vannacht in onze kamer. Zo danig dat we niet zo heel veel hebben geslapen. Zonder dat de wekker ging waren we allemaal wakker. We wilde de zonsopgang meemaken bij de Grand Canyon. We hadden echter één probleem. Het was hartstikke bewolkt. Eerst ging Manuela kijken en daarna ik en Mark. Er was een groot grijs wolkendek. Wij dus maar weer bed in, een zonsopgang zat er niet in. Om zeven uur uiteindelijk maar opgestaan. Gelukkig kwam langzamerhand de zon er steeds meer door. Eerst hebben we de koffers weer in de auto geladen, daarna zijn we gaan ontbijten in het restaurant.

We hadden gister het oostelijke stuk van de south Rim bekeken. Vanochtend gingen we voor het midden stuk.

P1010524 Aangezien er nu wel zon was kwamen de kleuren veel beter uit. Vooral het rode gesteente  kwam mooier over.

P1010530P1010565

Elke pas die we maken leverde een ander beeld op.  Gewoon fantastisch.

P1010568

Na nog een paat uur bij de grand Canyon zijn we toch maar op weg gegaan naar Page. Page ligt aan Lake Powell. De route daarnaar toe loopt over de 64 en de 89. Eigenlijk rij je langs de Grand Canyon en Colorado rivier.

Langzamerhand zag je het gesteente veranderen, wat weer mooie vergezichten opleverde.

Tussendoor kwamen nog even in een andere tijdzone en gingen daar weer uit. Bij ons hotel aangekomen zijn we eerst even wezen zwemmen. Eigenlijk best wel koud water. Begin van de avond zijn we nog bij de Horseshoe bend geweest. We gingen eigenlijk voor de zonsondergang, maar door de bewolking was die niet te zien. We treffen het wel iedere keer.

IMG_2360AWe hebben weer veel foto's gemaakt . Op het laatst werd het donker en is Mark even aan het spelen geweest met zijn camera. Dat leverde een verrassend effect op.

IMG_2370

Tessa is dus in Page geweest.

Nog even in Page bij de Dam Grill en Bar een prima steak gegeten en daarna lekker naar het hotel en naar bed.

1. Wil Meijer:
    5 augustus 2018
    Indrukwekkende foto’s , wij blijven jullie verslagen met veel plezier volgen, veel plezier wij kijken uit naar het vervolg....rust goed uit en geniet dikke kus gr Pa & Ma.😘💋💋💋💋